[Home]
This page is also available in English

FMCG-issues

Prijsaanpassingen
in Food Retail
Realisatie, taktiek en strategie
Click

Actuele vragen van
fabrikanten en opdrachtgevers

Click

Kernactiviteiten Bierman

  1. Trade marketing en category management
    Wij beschikken over een sterk verkorte maar doeltreffende ''catman aanpak''

  2. Category analyse
    Het analyseren van categoriŽen vanuit de optiek van de retailer

  3. De implementatie
    De vertaling van bevindingen naar de praktijk en de ondersteuning van sales en marketing bij de implementatie.

  4. Orientatie op actuele vraagstukken in FMCG
    ''Versmalling van assortimenten, rationalisatie, de-listing. Nadruk op huismerken. Toenemende promotiedruk en druk op condities. Groeiende afhankelijkheid van de folder. Retailers die opname van nieuwe producten weigeren. Een wassende lijst van producten die door inkoopcombinaties niet wordt vrijgegeven voor opname in het assortiment van hun leden. Afwijzende houding van retailers voor gezamenlijke catman-projecten''.
    Processen duren vandaag langer en zijn minder beinvloedbaar. Vertrouwde aanpakken werken niet meer. Iets dat veelal wordt genegeerd of niet wordt gezien. Verandering in de communicatie met retailers wordt veelal niet noodzakelijk geacht.

    FMCG-issues in 2009

  5. CommerciŽle strategie
    Het managen van de prijsverhoging in Food Retail en Drug
    De regels van het spel

  6. Werving & selectie in sales, marketing en FMCG
    Je hebt vandaag mensen nodig die in staat zijn grootschalige retailers te boeien zonder dit te zoeken in prijs en condities.

Bierman's veelzijdige ervaring, ook in uw markt
Bierman werkt voornamelijk voor opdrachtgevers in FOOD en FMCG en voor opdrachtgevers die zich daarmee verwant voelen. Voor multinationals, maar ook voor middelgrote en kleinere Verkoop/Marketingorganisaties. De meeste A-merkartikelfabrikanten behoren tot onze opdrachtgevers.

De meerwaarde van Bierman
Wij beschikken over een retaildatabank met fundamentele informatie over processen in meer dan 100 productvelden/categories. Daarnaast profiteren wij van onze veelzijdige ervaring met vele vooraanstaande producenten. In een presentatie van 45 min. laten wij zien waar onze meerwaarde ligt.
U en Bierman:
samen halen wij het beste uit de Verkoop/Marketingorganisatie.
[Synergie van retailkennis, professionaliteit en creativiteit].

Retailvisie op trade marketing

De slaagkans van nieuwe producten in 2009. Negen veelgestelde vragen.

Het advies. De implementatie
Bierman is geen consultant die zich beperkt tot het advies. De vertaling van bevindingen naar de praktijk en de ondersteuning van sales en marketing bij de implementatie, is ťťn van onze kernactiviteiten. Op verzoek van fabrikanten participeren wij in sessies op hoofdkantoorniveau.


De categorievisie vanuit de optiek van de retailer :
het sterkste communicatie-instrument
in Food Retail en Drug

P.J. Bierman
T: 0315-24.34.94
M: 06.516.77.557
E: josbierman@fmcg.nl
Entinkweg 6